Biz Kimiz (eski)

Hakan dümendeÇocukluğumda edebiyat ve Türkçe derslerinde en zorlandığım konu kompozisyon ve yazma olduğu için şimdi sizlere aklıma geldiği şekilde süslemeden ve profesyonel bir destek almadan ve kurumsal olmaya çalışmadan içtenlikle yazmak istiyorum.

1990 yılında yüksek lisans derslerimi bitirip geriye sadece tez aşaması kaldığında artık iş hayatına girmenin zamanı geldi diye düşünmüştüm.. Uçak mühendisliğini bitirdiğim için o zamana kadar kafamda tek sey olan uçak fabrikasında çalışma ve yönetici olma hayali işletme masterının verdiği yeni heyecanlarla borsa ve bankacılığa kaymıştı. Sonunda Kasım 1990’da o koyu renk takımlı, kravatlı, şık görünüşlü dünyaya girdim, taa ki, 2011 sonlarına doğru Bankacılıktan ayrılana kadar.

Ancak her zaman içimde başka bir arzu daha vardı, yeni yerler ve lezzetler keşfetmek! Tabii yoğun tempolu profesyonel hayat bana bu hayalin peşinden gitme fırsatını vermemişti. Sadece gittiğim yerlerde oraya has lezzetleri elimden geldiğince bulmaya ve not etmeye ve onlardan beğendiklerimi tekrar almaya çalıştım.

Yaptığım bu küçük keşiflerin bazıları beni mutlu etti, bazıları etmedi, doğal olarak. Ayrıca bu ürünleri o yöreleri ziyaret etmeden İstanbul’da bulma çabası da ayrıca zordu. Şimdi ise internet var herşey daha kolay!

Aslında gerçekten de öyle mi? Hep bu kafamı kurcalamıştır. İnternette çok bilgi var ama hangileri gerçek hangileri değil ve bu bilgi kalabalığı altında gerçekten istediğim şeyler nerede?

Yaşadığım bu güven problemi ve yeni tatlar keşfetme arzusu profesyonel hayattan ayrılıp etrafta neler olup bittiğine daha fazla zaman ayırabildikçe, bu problemimin çözümü üzerinde düşünmeme fırsat verdi. Bu arada Founder Institute ‘un (www.fi.co) programı bunu bir iş fikrine dönüştürmeme de yardımcı oldu.

Amacım çocukluğumda yediğim o enfes aromalı tereyağları, balları, domatesleri, bugün de bulabilmek. Sadece bunları bulmak da değil, bugüne kadar duymadığım Anadolu ve Trakya’da gizli kalmış ama yediğinde insana dünyayı unutturan lezzetleri de keşfetmek. Bunların ancak geleneksel üretim yöntemleri ya da modern teknolojinin doğal ile birleşimi sonucunda ortaya çıkabileceğine inanıyorum.

Bu arada dünya o kadar değişti ki, zaman zaman içine hile, sentetik malzeme ya da zararlı bazı kimyasallar katılan veya sağlık koşullarına dikkat etmeden üretilen yiyecekleri ve sonuçlarını duyuyoruz. Bizim amacımız ise bu riski mümkün olabildiğince azaltmak. Bunun için de üreteni ürettiği yerde kendimiz görmek ve incelemek, zaman zaman bu ziyaretleri tekrarlamak ve aynı zamanda da üyelerimizin katkılarıyla, takip ve yorumlarıyla bizi bilgilendirmesini istiyoruz.

Diğer yandan bu mecra, içinde herşeyden onlarca çeşit olan büyük bir süper market değl, hiçbir zaman da olmayacak. Amacımız gurme ve gizli kalmış lezzetleri, bizi yerken gerçekten mutlu edecek şeyleri hep beraber bulmak sağlığa uygunluğuna elimizden geldiğince emin olmak ve gönül rahatlığıyla, temin etmek için uzunca uğraş vermeden bunları tüketmek.

KATILIM, KATILIM, KATILIM…

Bu amaçla sizlerin bizimle paylaşımlarınız bu hedeflerin yerine getirilmesinde son derece önemli.

Bizim için gıda tüketimi sosyal bir etkileşimdir. Herkes gurme olabilir. Bu sebeple üyelerimizin sadece bizim bulduğumuz ürünleri değerlendirmelerini değil, kendi keşiflerini de paylaşmalarını ve aralarından kriterlerimize uygun olanları da hep beraber tüketebilmeyi hedefliyoruz.

Güzel ve iyi olan herşey paylaştıkça çoğalır!

Bu amaçla sizlerin bizimle paylaşımlarınız bu hedeflerin yerine getirilmesinde son derece önemli.

Bizim için gıda tüketimi sosyal bir etkileşimdir. Herkes gurme olabilir. Bu sebeple üyelerimizin sadece bizim bulduğumuz ürünleri değerlendirmelerini değil, kendi keşiflerini de paylaşmalarını ve aralarından kriterlerimize uygun olanları da hep beraber tüketebilmeyi hedefliyoruz.

Güzel ve iyi olan herşey paylaştıkça çoğalır!

Bizden Haberler

Bir Konu, Tarih ve Marul (Bülten 20)

Bir Konu, Tarih ve Marul (Bülten 20)

Uzun zamandır değinmek istediğim bir konu vardı, özellikle marketlerde satılan mamüllerin bizlere nasıl ulaştığı ile ilgili. Çok az sayıda üretici kendisi doğrudan satış yapar [devamını oku]

Su değirmenleri ve gelenek (Bülten 19)

Su değirmenleri ve gelenek (Bülten 19)

Evvelki hafta yaptığımız Güney Marmara gezimizde bir su değirmeni ziyaretimiz olmuştu. Biraz buradaki izlenimlerimizden biraz da tarihten bahsedelim. Aslında inanılmaz bir tarih, kültür barındıran [devamını oku]

Kofçaz’ dan bir Gizli Tat (bülten 18)

Kofçaz’ dan bir Gizli Tat (bülten 18)

Geçen hafta makarnalarını sattığımız Tuğba Hanım’ın düzenlediği bir toplantı vardı. Ürünlerini sitemizde bulabileceğiniz Ayhan Bey de beraberdi. Ayhan Bey de Tuğba gibi Kırklareli’nden. Her [devamını oku]