SIKÇA SORULAN SORULAR

Sitenizde yer alan bilgiler ve kullanımı

Biz bu siteyi kurarken yediğimiz gıdaların bilerek tüketilmesi gerektiğini düşündük. Bu nedenle sitede yer alan üreticilerin hepsini ziyaret edip tanışıyor, onlardan üretim süreçleri hakkında elimizden geldiğince yerinde bilgi alarak özet olarak sizinle paylaşıyoruz.

Bunun için sitemizde şu bilgiler yer almaktadır:

  • Üretici: Üreticinin kim olduğu hikayesi, nasıl bir üretim süreci izlediği, varsa ödülleri ve basında çıkan haberler sitemizde mevcuttur. Bunun için ana menüden ÜRETİCİLERİMİZ bağlantısına ya da herhangi bir ürünün detay sayfasında sarı karakterlerle yazılmış üretici adına tıklarsanız bu bilgilere erişebilirsiniz.
  • Ürün detayları: Yaptığımız üretici ziyaretinde edindiğimiz bilgiler ışığında ürünerin üzerine mümkün olduğunca yol gösterici bilgiler koyuyoruz. Bunlar arasında organik, doğal, geleneksel, iyi tarım gibi üretim metodlarını anlatan küçük sarı işaretler mevcuttur. Hiçbir işaret olmayan ürünler ise bizim tam olarak sınıflandıramadığımız genellikle konvansiyonel ürünlerdir. Diğer yandan, bir çok terim farklı kişiler için farklı anlamlar ifade edebildiğinden bu işaretlerin bizim için anlamlarını SÖZLÜK sayfamızda anlattık.
  • Gıda ile ilgili yazılar: Bunların yanında tüketicilerin özelliikle gıda ile ilgili bazı konularda ek bilgiye ihtiyacı olabileceğini düşündük ve BLOG sayfalarımızda bu bilgilere yer verdik.
  • Bizden haberler ve gezi notları: Yaptığımız etkinlikler oldukça bunları ayrıca sizinle paylaşmak istedik. Bu yazılarımızı da yine BLOG sayfalarımızın altında BİZDEN HABERLER başlığı altına yerleştirdik.
  • Biz Kimiz: Ve tabii bizim kim olduğumuzu, neden bu işi yaptığımızı ve sizden beklediklerimizi de ana menümüzde BİZ KİMİZ başlığı altında paylaştık. En önemli beklentimiz bize yorum bırakmanız ve öneri getirmenizdir.
  • Arama: En üst sol köşede yer alan ARAMA butonumuz ile sizin sitede arama yapmanızı kolaylaştırmak istedik. Bu aramalarda ürün, üretici ve bizim bilgilendirme yazılarımıza kolayca erişebilirsiniz.

Ürünlerinizi nasıl seçtiniz?

Ana ürün seçim kriterimiz yurdumuzda üretilen ve bize geçmişte yediğimiz lezzetleri anımsatan ürünleri bulmak bunlara sizlerin kolayca erişimini sağlamaktır. Seçim yaparken bu kriterlerden bir ya da birkaçının bulunması gerekir.

  • Geleneksel üretim metodları
  • Organik sertifikalı üretimler
  • Organik sertifikası olmayan ancak doğal üretim metodları
  • Yerel, atalık tohumların ürünleri
  • Slowfood tarafından Nuh’un Ambarı (Arc of Taste) listelerine alınmış ürünler
  • Konvansiyonel dahi olsa yöresel veya çok özel lezzetler

Bazı ürünlerde o ürünün detay sayfasında bazılarında ise üretici bağlantısında bu bilgileri mutlaka sizinle paylaşıyoruz. Bunları okumanız ve ne aldığınızı bilerek tüketim yapmanızı arzu ediyoruz.

Bir üreticinin tüm ürünlerini sitemize koymuyoruz. Bunun sebebi kimi zaman lezzet kaygılı olabildiği gibi zaman zaman da o ürüne gelecek talebi kestirememiz ve daha sonra ilgilenmek üzere bir kenara not etmemizdir. Ayrıca, prensip olarak, aynı yöntemlerle üretilmiş ve aynı türdeki iki üründen yeterince tedariğini sağlayabildiğimiz sürece sitemizde sadece birine yer veriyoruz. Örnek vermek gerekirse sitemizde organik olarak üretilmiş iki kestane balı yer almayacaktır. Ancak lezzeti özel olan ve fiyatı biraz daha hesaplı olan konvansiyonel bir kestane balı ya da organik çam balı sitede yer alabilir.

Burada sizden ricamız eğer bizim çalıştığımız bir üreticinin başka ürününü siz biliyor ve memnun iseniz, o ürünü bizden temin etmeyi isterseniz bize bahsetmenizdir.

Kargo ücretiniz nedir?

Kargo için gönderi büyüklüğünden bağımsız olarak sabit 6.50 TL + KDV alınmaktadır. Ancak 120 TL üzeri siparişlerde kargo ücreti tarafımızdan karşılanmaktadır.

Kargo Şirketleri Nasıl Çalışır?

Satıcıdan ürünleri teslim alan şirket, bunları önce şubeye alır, kontrol eder, ayırır ve dağıtım merkezine gönderir. Bu merkezde gönderiler gidecekleri yere göre diğer şubelerden gelen kargolarla beraber birleştirilerek alıcının ilindeki merkeze gönderilir. Alıcı ilindeki merkez benzer işlemlerin tersini yaparak paketin şubeye şubeden de alıcıya teslimatını yapar.

Tüm bu süreçte alıcının memnuniyetini sağlayan ya da sağlamayan son noktadaki şubedir. Teslim şubesi normal şartlarda kargonun dağıtımını yapıp eğer alıcıyı bulamazsa kapıya haber kağıdı bırakarak paketi şubeye geri  götürmelidir. Ancak bu zaman zaman bazı şubelerde aksar, haber bırakılmaz. Kimi kuryeler alıcıya telefonla ulaşıp bir sorun çıktığında görüşerek bunu çözerken kimisi de hiç uğraşmaz. Tamamı kargo şirketinin şubesi olmayan bu noktalar bazen acente, bazen de franchising şeklinde çalıştıkları için de performansları maalesef şirketten bağımsız olarak değişkenlik gösterebilmektedir.

Bunun yanında Cumartesi günleri dağıtım ise başka bir sorundur ve aynı şirketin bir şubesi Cumartesi dağıtım yaaprken kimi şube yarım gün çalışır ve hatta o gün hiç dağıtım bile yapmayabilir.

Kargo süresini ne belirler?

Kargo süresi hemen hemen bütün şirketlerde 600 km’e kadar 24 saattir. Bu süre aynı şehirde dağıtım dahi olsa yukarıdaki süreçten dolayı maalesef daha kısa değildir. Bunun yanında şehirdeki bazı uç noktalar mobil bölge diye adlandırılır, yani dağıtım günleri haftanın sadece belirli günleridir.

Siparişim ne zaman gelir?

Gönderilerimiz gıda maddesi olduğu için bunların Cumartesi günü dağıtım risk almasını ve kargo şubelerinde beklemesini istemeyiz. Bu sebeple gönderilerimizi sadece Pazartesi-Perşembe günleri arasında kargoya veriyoruz. 600 km’den uzak noktalar için ise Pazartesi-Çarşamba kargo yapmayı tercih ediyoruz. Bu titizliğimiz için bizi mazur göreceğinizi umuyoruz. Soğuk zincir ürünlerin lojistiği içinse bu bağlantıyı okuyabilirsiniz.

Alınan siparişler yukarıdaki kargo günleri çerçevesinde eğer stoklarımızda mevcut ise 1 iş günü içerisinde gönderilir. Ancak mevcut olmayan ürünlerin temin süreleri değişmekte ve çoğu zaman 7 iş gününü bulabilmektedir. Stokta olmayan bir ürün sebebiyle siparişinizin 7 iş günü dahilinde tamamlanamaması durumunda elimizde olan ürünleri size gönderir, kalanları ise elimize uşatığında ek hiçbir kargo ücreti talep etmeden size ulaştırırız.

Kargoya verilen ürünler aşağıdaki iller için, bulunduğunuz ilçe/mahalle mobil bölge olmadığı sürece 24 saatte, mobil bölgelerde ise o bölgeye bakan şubenin kuralları dahilinde erişir. Bölgenizin mobil olup olmadığını Aras Kargo’nun 444 2552 no.lu telefonundan ya da www.araskargo.com.tr adresinden bağlı olduğunuz şubeyi arayarak öğrenebilirsiniz.

AFYON
ANKARA

BALIKESİR
BARTIN
BİLECİK
BOLU
BURSA

ÇANAKKALE
ÇANKIRI

DÜZCE

EDİRNE
ESKİŞEHİR

İSTANBUL
İZMİR

KARABÜK
KASTAMONU
KIRIKKALE
KIRKLARELİ

KOCAELİ
KÜTAHYA

MANİSA

SAKARYA

TEKİRDAĞ

UŞAK

YALOVA

ZONGULDAK

Soğuk zincir ürünleri nasıl gönderiyorsunuz?

Size ürünleri en uygun şartlarla ulaştırabilmek için SOĞUK TAŞIMA GEREKTİREN gönderilerimizin tamamında aşağıdaki önemleri ve yöntemleri izlemeye karar verdik. Şimdlik size sunabildiğimiz hizmetle ilgili bu sınırlamalar olsa da söz konusu olan sağlık olduğu için bizi anlayışla karşılayacağınızı umuyoruz. Tüm bu tip gönderilerimizde:

• strafor kutu,
• buz aküleri ve
• balonlu poşetler kullanılır.
• Gönderim günümüz soğuk zincirde her hafta Pazartesi- Çarşamba günüdür. Ender durumlarda Perşembe günü gönderim yapılabilir ancak Cuma günü gıda gönderimi yapılmaz. Çünkü Cumartesi günü teslimatlarında bazı kargo şubeleri yarım gün dağıtım yaptığı için sorun yaşama riski vardır.
• 24-30 saatin üzerinde gönderim yapılabilen bölgelere şu an için soğuk zincir ürünü gönderilmez. Gönderim yapılan şu aşamada aşağıdakilerle sınırlıdır.

AFYON
ANKARA

BALIKESİR
BARTIN
BİLECİK
BOLU
BURSA

ÇANAKKALE
ÇANKIRI

DÜZCE

EDİRNE
ESKİŞEHİR

İSTANBUL
İZMİR

KARABÜK
KASTAMONU
KIRIKKALE
KIRKLARELİ

KOCAELİ
KÜTAHYA

MANİSA

SAKARYA

TEKİRDAĞ

UŞAK

YALOVA

ZONGULDAK

Alışverişim güvenli mi?

Sitemizin, üye ve müşterilerimizin güvenliği bizim için en önemli konudur. 20 yıla yakın oldukça mahafazakar ve güvenliğe en büyük önemi veren bir bankada çalıştım. Bu bankada bizim için en önemli şey müşteri bilgilerinin korunması idi. Belki herşeyi iyi yapamadık ama bu konuda yapılabileceğin en iyisini yaptığımızı biliyorum.

O kültürde yetişmiş olmanın verdiği bilgi ve deneyimle kendi sitemizde en iyi korumanın müşteriden kredi kartı bilgilerini hiç almamanın ve görmemenin olduğuna karar verdik. Bu sebeple kredi kartı BİLGİLERİNİZİ biz ALMIYORUZ. Alışveriş sepetinizi onayladığınızda, çalıştığımız bankanın sayfasına yönlendirilip, her seferinde kredi kartı bilgilerinizi Denizbank\’ın sanal POS sistene giriyor olacaksınız. https://inter-vpos.com.tr adresli bu site Denizbank\’ın kendi bilgi sistemleri firması olan Intertech\’e aittir ve SSL sertifikalıdır.

Kredi kartı bilgilerinizi hiçbir zaman almadığımız için her alışverişinizde bu bilgileri yeniden girmeniz gerekecektir. Bundan dolayı özür dileriz ama bizce en güvenli çözüm bu işi nihai olarak zaten tahsilatları yapan ve kredi kartı bilgilerini kendi bünyesinde işleyen bankalara bırakmaktır.

Gizlilik politikamıza yandaki bağlantıdan da ulaşabilirsiniz.

Organik ürün nasıl anlaşılır?

Bir ürün alırken organik olduğunu anlamak için şu öğeleri kontrol etmeniz gerekmektedir.
• Sertifika statüsü
• Organik Tarım Mevzuatı’na uygun olarak üretildiği bilgisi
• Organik Tarım ve yetkilendirilmiş sertifika kuruluşu logoları

• Organik tarım logosu

• Yetkilendirilmiş sertifikalandırma kuruluşunun (KSK) adı, kodu, logosu

Organik Tarım Logo
etko-logo
OR-SER-logo

• Ürün sertifika numarası
• Ürünün içindekiler
• Menşei
• Üretim yeri
• Son kullanma tarihi
• Ürün ithal ise Türkçe etiket bilgileri

Örnekler:

Örnek organik etiket
Örnek organik etiket-2
Örnek organik etiket-3